Rabu, 24 Oktober 2012


AKU PETIK SEPERTI YANG DILAPORKAN OLEH SELANGOR DAILY.


Seperti yang diketahui umum semalam mantan MB Selangor Dr Mohd Khir Toyo mengambil keputusan untuk menyelesaikan di luar mahkamah berhubung tindakan saman yang diambil oleh Ronnie Liu terhadap beliau pada tahun 2008.


Tindakan Khir itu mungkin menimbulkan rasa terkejut dan tidak puas hati daripada segelintir orang-orang UMNO atau penyokong-penyokong BN.



Pada pandangan kami di selangordaily.com tindakan yang diambil bukan bererti tuduhan yang dia lemparkan kepada Ronnie sebelum ini tidak benar, tetapi lebih kepada Khir tidak mahu memanjangkan kes untuk jangka masa yang panjang yang tentunya membuang masa, tenaga dan kos. Kerana seperti yang kita sedia maklum Khir sekarang sedang berdepan dengan cabaran lain yang lebih dahsyat dan hebat. Cabaran yang kami maksudkan adalah kesnya yang masih lagi berjalan di mahkamah.



Kami berpendapat jika Khir ingin meneruskan kes saman tersebut peluang untuk beliau menang agak cerah kerana beliau bercakap berdasarkan bukti yang ada. Oleh kerana tidak mahu membuang masa bertahun-tahun untuk melayan kes tersebut maka jika ada penyelesaian adalah lebih baik diselesaikan.

p/s: pada pendapat aku, tindakan khir toyo itu sesuai untuk dirinya yg kini bukan lagi pemimpin negeri, malah sedang berhadapan dgn kes yg mungkin akan menyebabkan beliau meringkuk dalam penjara. maka tindakan meminggirkan kes2 yg hanya tambah memeningkan kepala, walaupun ada asas untuk menang adalah tindakan tepat walaupun tidaklah terlalu bijak. mana mungkin semua benda kita boleh dapat. nk dpt sesuatu kadang2 harus kita berkorban sesuatu. cuma jgn korbankan prinsip sudah... good luck khir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan